Episode 9.

Klockan ticka och efter ungefär 2 timmar fick jag ett samtal, det vaar från Justin. Skulle jag svara? Det var bäst så.

- Ja hallå, det är Ida?
- Hey baby, det är Justin. han lät glad.
- Jaha.. hej.
- Vad är det?
- Det är inget. Vad var det du ville? sa jag, jag hade verkligen ingen lust att snacka med honom.
- Jo, jag är klar med mötet nu så vi kanske kunde träffas?
- Nä, inte idag. Jag måste plugga.
- Okej, men jag kan komma över & hjälpa dig! sa Justin med ett hopp i rösten.
- Nej tack, jag klarar mig själv. Hejdå.
KLICK. Jag lade på, jag klarade inte av att snacka med han, efter bara någon sekund ringde det igen, men jag svarade inte. Istället fick jag ett sms, det var av Justin. "Har jag gjort något fel? xoxo din Justin". jag svara snabbt tillbaka "Inte vet jag, har du det? Jag måste plugga nu, hörs någon annan dag, hejdå."

Jag gick in på twitter & twittrade. "Det gick från en toppen dag till en helvetes dag" TWEET.



JUSTINS PERSPEKTIV:
Vad var det med Ida, hon verkade sur eller ledsen. Jag kunde verkligen inte komma på vad det var jag hade gjort fel. Först tänkte jag att det kunde varit att jag träffat Caitlin, men det sa hon ju var okej. Jag hade ingen aning om vad jag skulle göra. Jag in på twitter, jag såg att Ida hade twittrat "Det gick från en toppen dag till en helvetes dag". Vad handlade allt om? Jag bestämde mig för att åka till henne i vilket fall.

SOFIAS PERSPEKTIV:
Jag satt i sängen & kolla runt på datorn, i bakgrunden lyssnade jag på musik, spotify. Det bytte precis över till U smile, jag började tänka på det fina Justin gjort. Middagen & allt, tårarna började rinna ner för min kind. Helt plötsligt plinga det där nere på dörren. Jag gick ner för att öppna dörren, och där stod han, Justin. Det regnade som bara den & han var super blöt.

- Justin, vad gör du här?
- Äm, jag undrar bara.. har jag gjort dig något, eller har det hänt något?
- Nej, varför tror du det.
- Twitter.
- Allt är kanske inte riktat till dig Justin.
- Nä, det är ju sant. Men kan man få en kram eller?
- Jo, men det kan man väl... Jag ville egentligen inte men kände mig tvungen. Han luktade inte som han brukade, han lukta något helt annat, men jag kunde inte på vad det var. Jag tänkte några sekunder, sen kom jag på det. Det var ju en tjejparfym, Caitlins!

- Ida, snälla berätta. Jag märker att det är något du döljer för mig.
- Då hade jag väl sagt det..? Jag funderade länge på hur jag skulle få fram det ur han, jag skulle få fram det genom perfymen, men jag visste inte hur riktigt. Jag gjorde ett försök.

- Vad är det för doft som yr runt om dig Justin?
- Va, vad menar du? Jag lukar väl som alltid.
- Det kan väl du ta & svara på, du luktar tjejperfym.
- Jasså, det var ju konstigt, det är väl från din kram.
- Så det har inget med Caitlin att göra då...?

JUSTINS PERSPEKTIV:
FAN! Visste hon att Caitlin kysst mig? Hur hade hon fått reda på det? Vad ska jag göra nu då? Jag försökte låtsas som att inget hade hänt.

- Nej, men varför skulle jag ha Caitlins doft på mig?
- Nä, det är väl du som ska ta & svara på den frågan.
- Ida, jag har verkligen inte gjort något med Caitlin om det är det du tror.
- Så tidningarna ljuger då eller? Hejdå Justin, jag har ingen lust att snacka med dig mer.

Hon smällde igen dörren rakt framför mina ögon, och där stod jag kvar ute i regnet som ett fån. Jag såg ut som en blötkatt. Jag satte mig i bilen och drog mig hemåt. När jag gick hem gick jag raka vägen in till duschen, med kläderna på. Vad fan skulle jag göra? Mitt liv är förstört. Ida var det bästa som någonsin hade hänt mig, och nu var allt subbat, tack vare den jäkla Caitlin.

När jag duschat gick jag in på twitter. "My life is over, you meen everything for me ♥" TWEET. Efter bara några sekunder var det många fans som hade twittrat, det var saker som: Vad har hänt? Finns för dig bby. Vad heter hon? Vem handlar det om? Jag är ditt fans, tell me everything.

SOFIAS PERSPEKTIV:
Dagarna gick & jag stannade hemma ifrån skolan. Flera gånger om dagen fick jag sms & samtal av Justin, men jag raderade det direkt. Det gjorde så ont i mig när jag såg hans namn, eller något över huvudtaget som har med Justin att göra. Vad skulle jag göra? Jag ville förlåta han, men jag kunde bara inte. Han betyder allt för mig, men efter det han gjort så vet jag inte. På smsen hade han försökt skriva saker som: Förlåt älskling, men det var inte jag, det var Caitlin! & Förlåt, jag kunde inte stoppa henne, det betyder ingeting!

Jag visste inte vad jag skulle tro, skulle jag lita på han?
Snart var hans semester slut och han skulle börja med att åka runt & sjunga igen. Ska jag kanske förlåta han om han gör något för det? Detta var det svåraste beslutet jag skulle ta på länge, skulle jag förlåta eller inte?
Jag vet, kort episode, men är super trött! vad tror ni ska hända? Förlåter hon honom eller inte? Ge gärna tips på vad ni vill ska hända. Jag är just nu tom i huvudet & behöver fler ideér.

en fråga till er läsare: ÄR NÅGON INTRESSERAD AV ATT BÖRJA HJÄLPA MIG ATT BLOGGA HÄR PÅ BEJBER? :)

Postat av: Karin

Jag tkr hon ska förlåta honom!

2010-11-21 @ 20:30:23
URL: http://kaaaarinn.blogg.se/
Postat av: Karin

Btw, din novell är sjukt bra!

2010-11-21 @ 20:30:53
URL: http://kaaaarinn.blogg.se/
Postat av: lina<3

din novell är sjukt bra mkt bättre än allt annat skit

2010-11-21 @ 20:32:03
URL: http://linadahlgren.bloggplatsen.se
Postat av: lina<3

din novell är sjukt bra mkt bättre än allt annat skit

2010-11-21 @ 20:33:00
URL: http://linadahlgren.bloggplatsen.se
Postat av: Julia

asbra :)

2010-11-21 @ 21:21:40
URL: http://jjuliiiiaa.blogg.se/
Postat av: Liza Novell skrivaren :D

Varförstår det sofias perspektiv iställetför idas??

2010-11-26 @ 21:57:06
URL: http://movieadvice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: