Episode 10.

Jag visste inte vad jag skulle tro, skulle jag lita på han?
Snart var hans semester slut och han skulle börja med att åka runt & sjunga igen. Ska jag kanske förlåta han om han gör något för det? Detta var det svåraste beslutet jag skulle ta på länge, skulle jag förlåta eller inte?




JUSTINS PERSPEKTIV:
Snart skulle jag iväg till Italien för turne, det var bara 4 dagar. Jag var tvungen att komma på något , fort! Jag ville verkligen inte mista Ida, men jag visste inte heller vad jag skulle göra för att få allt bra igen. Usher kom över & vi körde några matcher på fifa, han var grym.

USHERS PERSPEKTIV:
Jag drog över till Justin för att spela lite fifa & chilla helt enkelt. Jag märkte att han var nere, men jag visste inte riktigt varför. Pattie berättade att under dom senaste dagarna så hade han varit instängd på sitt rum & bara gråtit. Han har inte heller träffat Ida, kunde det ha något med henne & göra? Även nu när vi spela så var han verkligen total kass.

- Ey du, grabben. Hur är det med dig egentligen? Pattie berättade att du varit instängd på ditt rum dom senaste dagarna. Har det hänt något?
- Jag kunde väl ha mått bättre.
- Justin, du måste berätta för mig, så jag kan hjälpa dig. Handlar det om Ida?
- Ja, jag har förstört både hennes & mitt liv ! Allt var perfekt, tills Caitlin kom in i bilen...
- Vad har det nu hänt för strul Justin?
- Jag träffade Caitlin på ett cafeé medans Ida var i skolan för det var så himla längesen vi sågs.
- Ja, och? Det är väl inga konstigheter med det?
- Asså.. när vi skulle säga hejdå tog hon tag i min arm & kysste mig. Det var ute överallt på nätet, tidningar och allting & Ida såg det innan jag hann förklara vad som hänt.
- Det finns väl inte så mycket att förklara för henne Justin. Jag har snackat med henne om dig, och man märker att hon verkligen älskar dig över allt annat. Du har sårat hennes känslor Justin.
- Det är det jag försöker förklara. Det var inte jag som kysste Caitlin, det var hon som kysste mig. Jag skulle aldrig göra något sånt mot Ida, jag älskar henne. Sen hon kom in i mitt liv har allt varit bra, jag har haft det underbart. Men henne kan jag vara mig själv, hon är speciell.
- Justin, om det verkligen är så du känner för henne så borde du verkligen fixa det här.
- Jag försöker, men hon svarar varken på mina sms eller samtal.
- Tjejer är svåra Justin, man måste få dom att känna sig speciella. Sms funkar inte, inte samtal heller. Du måste berätta vad du verkligen känner för henne, ansikte mot ansikte.

JUSTINS PERSPEKTIV:
I just det ögonblicket bestämde jag mig, jag skulle åka raka vägen hem till Ida för att berätta vad jag verkligen känner för henne. Det gick på bara några minuter och då stod jag där igen. Det var som ett dejavu, det spöregna där ute, och jag plinga som en galning på dörren. Efter ett tag kom det en obekant man som öppnade dörren. Var det hennes pappa kanske?

- eh, eh hej, jag är Justin. Jag undrar om Ida är hemma?
- Justin, jo men visst är hon det. Kom in, du ska inte behöva stå där ute i regnet. Vänta här så ska jag bara hämta henne.
- Tack.

Efter bara någon minut hörde jag några fotsteg i trappan, det var Ida som kom ner. Hennes ögon var helt röda, det såg ut som att hon hade gråtit i evigheter.

- Justin, vad gör du här? Du borde inte vara här, gå. hon hade gråt i rösten, det hörde jag.
- Jag, jag.. jag måste snacka med dig ! Jag hade en stor klump i halsen, jag visste inte vad jag skulle säga för att kunna få tillbaka henne. Jag tänkte på det Usher sagt, jag måste berätta för henne vad jag verkligen känner för henne.
- Ja hopp, snacka du. Frågan är om jag lyssnar eller inte, men det märker du väl. även hon hade klumpar i halsen.
- Ida snälla, lyssna bara vad jag har & säga sedan kan du vara hur sur du vill, men jag tycker det är viktigt att du får höra detta. Jag vill att det ska komma från mig & inte någon annan.
- Okej, snacka då..
- Jo, det är inte som du tror..
- Nähe, hur är det då? Kan du förklara det för mig??
- Snälla Ida, sluta. Låt mig snacka till punkt.
- Jag vet, jag var med Caitlin. Men, det är inte som du tror. Jag kysste aldrig henne, det var hon som kysste mig. Jag skulle aldrig ha träffat henne, jag borde ha förstått att detta skulle hänt. Jag har gjort ett stort stort misstag som gjort att jag håller på att förlora dig, men du måste tro mig Ida. Jag älskar dig över allt annat, det var du som gjorde mitt liv till en mening igen. Utan dig är jag inget. Du lyser upp min dag & du är perfekt på alla sätt och vis. Du har ett underbart leende, ett underbart skratt, du har kristall blåa ögon, och ett utseende rent ut sagt som ingen annan har. Du är speciell, du är underbar. Du gör min dag, jag älskar dig över allt annat.

SOFIAS PERSPEKTIV:
Jag visste inte vad jag skulle göra. Jag blev rörd, det var det finaste någon någonsin sagt till mig. När han stod där och förklara märkte jag hur mina tårar forsade. Innan jag hann reagera höll Justin om mig. Det var så mysigt. Jag kände att glöden kom, jag har saknat denna underbara värme i flera dagar. Inte förräns nu förstod jag att Justin är den rätta för mig, jag skulle inte kunna leva utan han. Jag hade blivit deprimerad & sedan tagit självmord. Han är det bästa som någonsin hänt mig, jag älskar han.

- Åh, justin. Du är det bästa som hönt mig. Jag vet inte hur jag ska kunna förklara det. Sedan du kom & rädda mig i skogen så har jag mått mycket bättre, det är du som lyser upp mina dagar.

Vi stod där & kramades en stund, sedan var Justin tvungen att dra, Usher väntade på honom i bilen. Vi bestämde oss för att ses imorgon när jag slutat skolan. När Justin gick ut genom dörren och vi sa hejdå kollade jag mot lekplatsen som låg tvärs över gatan. Det satt en flicka som gungade, hon var i samma ålder som oss skulle jag kunna tro. Hon kolla mig rakt i ögon, hon såg sur ut. Hon var så himla bekant, precis som att jag sett henne förrut, som att jag visste vem det var. Men jag kunde inte komma på.

Precis när Justin gett sig iväg såg jag vem det var, det var...

vad tycker ni om detta? Det blev väldigt kort, iknow. Gjorde det precis innan jag skulle lägga mig & var super trött. Iallafall, vad tycker ni om att jag tar in andras perspektiv på det hela så som jag gjorde med Usher, bra eller dåligt? ♥

Postat av: Ebla

MEEEEEEEEEEEEEEEE LOOOOOOOOOOOOVEEEE THIISSS sagaaa! xD JÄTTE BRA! JAG hållde på att gråta igår när jag läste 9, HIHI JÄTTE BRA!

2010-11-22 @ 10:38:38
URL: http://bestpingvingirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: