Episode 20.

Jag sprang fort till Ida, hon såg orolig ut när jag kom.
- Justin, vad är det som har hänt? sa hon oroande.
- Christian har blivit påkörd. sa jag & kolla ner i marken.

Det föll både tårar från både mig & Ida. Vi stod där en stund & bara höll om varandra, sedan var vi tvungna att åka till sjukhuset. När vi kom dit så...


...satt Caitlin där. Hon satt & skratta åt skämt som en doctor drog. Hur fan kunde hon skratta när hon ens inte var säker på om Christian levde eller inte? Vi sprang till vänterummet där resten av familjen satt.

- Hej, jag kom så fort jag kunde. Hur är det med han?
- Det vet dom inte än. Han ligger i koma.
- När vaknar han då?
- Dom vet inte. Läkaren sa att det kunde ta från timmar till dagar till veckor..
- Veckor? Hur allvarligt var det egentligen??
- Förlåt för att jag inte kom hit tidigare, men jag fick redan på det efter konserten.
- Det är inget att förlåta över Justin. Vi är glada att du ens ville komma.
- Trodde ni inte det?
- Jo, det är väl klart. Men vi trodde ju även att Caitlin skulle bry sig mer, men vi hade tydligen fel. Hon har förändras så mycket den senaste tiden, hon är en helt annan person.
- Tro mig, jag vet... sa jag & kollade sedan bort mot Idas håll. Hon stod inte kvar, vart kunde hon vara? Jag sprang in till Christians rum, och där stod hon & snackade med han. Jag visste att han inte hörde, men jag bad Ida att få snacka med han när hon pratat klart.

Jag talade om för Christian hur mycket han betydde för mig, och drog upp några roliga minnen vi haft. När jag sedan suttit där inne en stund bestämde jag mig för att gå ut & snacka med Caitlin, vad har hänt med henne egentligen?

Jag gick mot henne, och hon stod där & fejkflina åt doctorn.
- Ursäkta, men skulle jag kunna snacka med dig lite Caitlin?
- Javisst sa hon & sken upp som en solstråle.
- Du måste ärligt talat skärpa dig nu!
- Men Justin vadå? Jag har gjort som du sagt, hållt mig borta ifrån dig. Det är du som kom till mig nu, jag visste att du inte skulle kunna hålla dig borta särskilt länge!
- CAITLIN VA FAN! Jag är inte här för dig, jag är här för Christian! Han är den jag tänker på just nu, det kanske du också borde göra.
- Vadå då?
- Han ligger i koma, vi vet inte om han kommer klara sig så står du & skrattar åt en jäkla doctor, vad har hänt med dig egentligen? Du är helt annorlunda.
- Omen vadå? Vi vet ju att Christian bara fejkar, herreguuuud. Detta är ett trix för att få tillbaka dig, snälla skärp dig.
- Caitlin, sluta. Om du är här för att skratta så kan du lika gärna dra här ifrån! sa jag & vände sedan ryggen om. Precis när jag tänkte gå hörde jag larmet ifrån Christians rum, vad hade hänt? Jag sprang fort dit för att kolla.. hans blodtryck hade sänkts!

Bra/dåligt? Kommentera så lovar jag mer!

Postat av: j

eftersom jag betalade för min tandställning för att tandläkarna inte tyckte de var tillräckligt snea för att behöva tanställning och det var några tusen billigare i halmstad så gör vi det där. :)

2010-11-25 @ 09:20:11
URL: http://lyngfelt.blogg.se/
Postat av: t

fin blogg :D



Händer det något kul idag?



Kramar :)

2010-11-25 @ 09:24:32
URL: http://teresevardag.blogg.se/
Postat av: Sini <3

<3

2010-11-25 @ 11:06:02
URL: http://reedheart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: