EPISODE 3

- Om du säger det så.. men, jag vann ju, borde jag inte få någon belöning då?
- Jo, det är klart du ska få! låt mig bara tänka lite.. sa Justin och såg fundersam ut.

JUSTINS PERSPEKTIV:
Vad skulle jag komma på? Det kan inte vara en puss, det är för lite. Jag vet vad jag kan göra!
- Du, Ida?
- Ah, kommit på belöningen nu?
- Yepp, men är det okej om jag går på toa först?
- Det klart, andra dörren till vänster.
- Okey, tack.

Det var inte toan jag skulle till utan jag skulle ner och fixa...



.... en romantisk frukost.
Det kanske var lite oartigt att rota i hennes kylskåp och så, men hon förstår säkert. Kylskåpet var nästan tomt så jag körde iväg till en affär i närheten. På kylskåpet stod hennes mammas, pappas, brors och hennes egna nummer ifall dom behövde ta kontakt med varandra, så jag tog Idas nummer. När jag var i affären skickade jag ett sms så hon inte skulle tro att jag bara dissat henne.


IDAS PERSPEKTIV:
Jag undra vart Justin är, han kan ju inte vara kvar på toan. Det tar väl inte 10 minuter att kissa eller göra andra behov på toan? Jag tänkte precis gå till toaletten för att kolla om allt var väl med han, du jag hörde att det plingade till i min mobil. Vem var det ifrån, jag kände inte igen numret. Jag läste smset för mig själv "Hey Ida, jag var tvungen att åka hem för mamma behövde hjälp med en sak. Gå ingenstans, jag kommer om 20min. Byt om till pyjamasen, och sov en stund till eller något. xo Justin" Det var från Justin, vad hade han fått mitt nummer ifrån? Aja, svarade på smset och sedan gjorde som han sa, jag bytte om till pyjamas och la mig i sängen. Men jag kunde verkligen inte somna om så jag satte på tven istället.

JUSTIN PERSPEKTIV:
Jag fick svar snabbt som tusan. "Okej, jag ska göra som du säger. Eller, försöka iallafall.. Skynda dig! xo Ida" Nu varto det bråttom. Jag gick bort mot frukt & grönsaker, sen vidare mot godiset & blommor när jag gick där ifrån så hade jag lyckats få med mig en nalle med ett hjärta på, en chokladask med hjärtchoklad i, vindruvor, juice och nybakat bröd. Även så köpte jag en bricka, den var riktigt snygg, det var ju jag som var på den. DEt var lite ego, men jag tror hon gillar den. Jag skulle iallafall skriva vad jag tyckte om henne på den. På brickan skrev jag: Godmorgon Ida. Här är din belöning, hoppas du njuter. Du ska även få en iifrån mig direkt, en puss. Glöm inte: Du är fin som du är, och jag blir upphetsad när jag ser dig. Du är underbar. xoxo Justin.

Var det kanske lite mycket på samma gång? Det brydde jag mig inte om. Jag vill verkligen att Ida ska veta vad jag känner. Visst, så har jag bara träffat henne 1 gång tidigare, men det bryr jag mig inte om, hon är den enda personen som har gjort mig så här glad utan att vi gjort något särskilt. Allt var så perfekt när man hade henne i närheten.


Nu var jag klar, och jag var tvungen att ta fönster vägen imed att jag inte hade någon nyckel till huset. När jag kom så hade hon pyjamasen på sig, och låg och sov. Jag fixa allt och gjorde det fint på brickan, sedan skicka jag ett sms för att se om hon skulle vakna till.

IDA PERSPEKTIV:
Jag ryckte till, jag fick ett sms. Jag hade visst somnat. Jag kollade snabbt på smset, där stod det"Du somnade trotts allt? Nu är det dags att vakna om du vill ha din överraskning xoxo Justin". Jag skickade tillbaka ett sms "Okej, vart ska jag komma för att få den då? xo Ida" Jag ficka snabbt ett sms tillbaka "Varför svara på smset när jag var i rummet? presenten kommer till dig nu xoxo Justin". Oj, pinsamt värre. Han stod här när jag skicka de. Jag kolla upp och såg han gå gående mot mig. Han hade gjort en fin frukost, så himla gulligt.


- Naw, tack Justin!
- Haha, det var väl inget.
- Men, när hann du göra detta?
- Jag hjälpte aldrig mamma, jag var i affären.. Kolla vad det står på brickan nu.
Jag la de övriga smaskiga grejerna som tidigare låg på brickan i sägen. Det var en bricka på Justin, där han hade skrivit något nyss, det syntes att det var nyskrivet.
- Läs högt sa han. Han var nästan lite ivrig för att se mig reaktion.
- Okej. Nu börjar jag då: Godmorgon Ida. Här är din belöning, hoppas du njuter. Du ska även få en iifrån mig direkt, en puss. Glöm inte: Du är fin som du är, och jag blir upphetsad när jag ser dig. Du är underbar. xoxo Justin.
Naw, vad gulligt av han. När jag läste märkte jag att det föll tårar ner för min kind.
- Men Ida, varför gråter du? Har jag gjort något fel? Justin såg nästa lite ledsen och osäker ut.
- Nej, absolut inte, det är bara det att det var så himla fint alltihopa. Blommorna, nallen, chokladen, brickan, ja... allt!
- Haha, men det var inget. Vill du inte ha pussen? Han kollade rakt in i mina ögon lite frågande och undrade vad jag skulle säga.
- Det klart jag vill.
Justin närmade sig och det blev mer en så... Jag kände nu hans varma andedräkt mot ansiktet och jag tog försiktigt tag om hans nacke. Han kom närmre o närmre, han hade handen på min kind, då han drog bort mina tårar med tummen. Sedan gled hans hand neråt och.....


Vad roligt att ni gillar det jag skriver! Fortsätt kommentera & tycka till!:D Nästa inlägg kommer vid 4 tiden ungefär, så ni har ngt att vara vakna till o vänta på, eller helt enkelt ngt att se när ni vaknat ;)

Postat av: Nina

sv: tycker faktiskt att du är jätte duktig på att skriva :) ♥

och jag har läst alla kapitel hittils och dom är super! :D

kram!

2010-11-19 @ 21:44:53
URL: http://niiiinaaal.blogg.se/
Postat av: lina,Jennie,Olivia o Jasmine

det är as bra ! man fastnar verkligen !! :) <3

2010-11-19 @ 22:03:40
URL: http://justindrewbieberswe.blogg.se/
Postat av: A BIEBER STORY BOOK

Mer!

2010-11-19 @ 22:30:07
URL: http://abieberstorybook.blogg.se/
Postat av: lina,Jennie,Olivia o Jasmine

jaa haha :D , varför klockan 4 ?:)

2010-11-19 @ 22:36:43
URL: http://justindrewbieberswe.blogg.se/
Postat av: kajsa

mer förtusan!

2010-11-19 @ 22:43:50
URL: http://kajsafoto.blogg.se/
Postat av: Karin

As bra verkligen! :) Mer Mer Mer :)

2010-11-19 @ 22:54:05
URL: http://kaaaarinn.blogg.se/
Postat av: lina,Jennie,Olivia o Jasmine

aha smaart ;)<3

2010-11-19 @ 22:59:34
URL: http://justindrewbieberswe.blogg.se/
Postat av: Karin

Sv: Får se om jag orkar hålla mig vaken tills 4, annars får jag läsa imorgon :)

2010-11-19 @ 22:59:35
URL: http://kaaaarinn.blogg.se/
Postat av: kajsa

du är ju nästan, hemsk! snälla tvinga oss inte vänta!!! den är jätte bra!!!!!!!!!! <3

2010-11-19 @ 23:01:09
URL: http://kajsafoto.blogg.se/
Postat av: Karin

Sv: haha okej, va kul. Spelade handboll ett tag men slutade för typ ett år sedan!

2010-11-19 @ 23:28:01
URL: http://kaaaarinn.blogg.se/
Postat av: Gabriella

Jätte bra jag skriver också noveller

kolla gärna min blogg www.JustinBNoveller.blogg.se

2010-11-20 @ 01:20:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: