Episode 29.

- Justin, jag vill se min present... NU! sa jag & var helt uppspelt.
Det var ännu en lapp, forsättning på den första.
- Okej, vänta så ska jag hämta den, han gick ner & efter 1 min var han tillbaka.
- Åh, där är den. Ge mig! sa jag ivrig.
Han ryckte bort lappen.
- Först måste du lova att du kommer att läsa högt.
- Lovar Justin.
Jag fick nu lappen & kollade snabbt på den, "...vill du gifta dig med mig?".
När jag precis hade läst klart satte sig Justin på ena knät framför mig & tog fram en ask med en ring, jag visste inte vad jag skulle säga...



- J-j-just-t-t-in.. fick jag fram.
- Ja min sköna, vill du?
- Jag är bara 15 år Justin, jag är för ung. Måste vara minst 18, det är lagen.
- Jag har min egna lag har jag ju berättat.
- Justin, jag vet inte riktigt vad jag ska säga...
- Säg ja!
- När är bröllopet isåfall då?
- Om 8 månader.
- Men Justin, du förstår väl att jag inte kan göra så mot dina fans?
- snälla Ida, både du & dom borde förstå att jag verkligen älskar dig över allt annat. De borde vara glada för mig istället. Ida..
Jag satt där spänd och fick tårar i ögonen.
- Ja, det är väl klart jag vill gifta mig med dig Justin. Jag älskar ju dig, varför tveka du ens på om jag skulle vilja?
sa jag och snyfta sedan.
- ÅH, du är mitt allt Ida Bieber.

när vi hade varit känslomässiga en stund till bestämde vi oss för att åka och överraska Justin pappa, det var ju trotsallt jul och jag hade inte träffat han än. Resan gick snabbt och inom kort var vi där. När vi stod utanför hans hus trodde jag att vi kommit fel, huset var super stor & hur fint som helst, jag kunde inte tro mina ögon!

- Here we come papaaaa. sa Justin och gick sedan mot dörren för att knacka på.

JUSTINS PERSPEKTIV:
Jag var lite nervös när jag stod där utanför dörren med Ida, men försökte att dölja det så gott det gick. Jag har itne varit här på jätte länge och pappa har aldrig träffat Ida, han har bara hört mig snacka om henne via telefon.

PLING PLONG.
Efter bara några sekunder kom någon och öppna, det var... min lillasyster! Jag kände knappt inte igen henne, hon har blivit mycket mycket större nu! När hon öppna dörren och såg att det var jag så kom hon springandes & ropandes

- PAPPA PAPPPA, JUSTIN ÄR HÄR! självklart så var det inte så jätte tydligt hon sa det i med att hon är så liten, men man förstod iallafall vad hon sa. Hon pussa och krama mig, sedan var hon nyfiken som vanligt.
- Vem ä dä Justin? Justin justin, vem ä dä? svara då. sa hon och drog i min tröja.
- Haha lugn. Detta är min flickvän, Ida. sa jag och kollade stolt på henne.
- Hej på dig du! sa Ida och försökte se vänlig ut. Jasmyn drog ner mig och viskade sedan i mitt öra "Hon var söt och snäll. Nu är vi bästisar". Haha, jag trodde jag skulle dö när hon sa det, ja men jag ska ta det positivt att hon tyckte om Ida. Efter en kort stund kom pappa.

- JUSTIN, ÄR DU HÄR? sa han och sprang fram mot mig för att krama mig. VILKEN ÖVERRASKNING! Vad gör du här på julafton? Och vem är denna unga damen då?
- Ville bara överraska dig, och det här är Ida, det vet du väl?
- Ida... jahaja.. Hej hej Ida, Justin har snackat mycket om dig.. sa pappa och skaka sedan hand med henne.
- Japp, jag är Ida. Haha jassså, har han? sa hon och snegla sedan på mig.
- Hur länge stannar ni då?
- Till i övermorgon hade vi tänkt, men vi kan boka om biljetterna om du vill att vi ska åka tidigare.
- Det är väl klart att vi inte vill det Justin! Det är bara roligt att ha er här. sa pappa stolt.
- Haha, så bra ! sa både jag och Ida, i kör.
- Jag hade tänkt laga lite käk nu, ni är hungriga va?
- Jaa, jag svälter nästan haha. sa jag.
just nu bloggtorrrrrt här, även så är det knappt någon som kommenterar längre, så blir inte lika peppad på att skriva osv... Funderar starkt på att lägga ner denna novellbloggen..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: