Episode 28.

Vi låg där som två säckpotatisar & var helt inne i teven. Dagen rulla på & gick mot sin kväll, vi hade inte ätit något på hela dagen & började bli riktigt hungriga så vi bestämde oss för att gå till en restaurang i närheten som Justin alltid var på när han var liten. När vi kom dit var det helt tomt, det var bara vi & de som jobbade där som varto där. 

- Justin, är du säkert på att det är öppet, jag menar... det är bara vi här?
- Jag vet, detta är min egna lilla restaurang! sa han  såg stolt på mig. 
Han hade en egen restaurang utan att resten av världen visste om det, kunde det vara möjligt? Hur har dom lyckats hålla detta hemligt egentligen?
- Nå, vad vill du ha min lilla ängel?
- Jag tar det huset bjuder på! sa jag & vi båda börja sedan små skratta. 
- Haha okej, va beredd på något läskigt då, sa Justin & skrattade sedan. Undra vad det kunde vara...


Vi satt där & väntade en liten stund, sedan kom det in två stora pizzor.
- Jaha, vad är detta för några smaskiga pizzor då?
- Det är Fruti de Mare.
- Det säger mig mycket Justin, hyahahahaah.. Vad är det på den menar jag?
- tonfisk, räkor, krabba, musslor, pesto
- eh, jahaaa.
- Jag hoppas du gillar det, annars kan jag beställa in något nytt till dig.
- Nej, detta funkar fint, det är säkert super gott!

 Jag kollade på pizzorna, jag blev äcklad. Var det verkligen musslor & tonfisk på? Fy. Jag kollade skeptiskt på pizzan & tog sedan en liten bit, jag var ju iallafall tvungen att äta. Jag ångrar mig inte alls att jag smaka, det var det godaste jag någonsin ätit! Smaken gick inte att beskriva, det  smakade verkligen inte krabba, tonfisk & allt de dära. Det smaka.... gott..

- Helt ärligt Justin, i början var jag lite skeptiskt till detta, men det smaka ju verkligen super gott!
- Haha, jag vet. Jag såg på ditt uttryck att du inte verkade gilla det.
- ehe, ups. sa jag & blev generad.

Vi satt där & bara hade det allmänt mysigt. Vi snackade om lite olika saker & då och då blev det en liten puss.

- Du Ida, det är ju snart jul..
- JAA !
- Vad önskar du dig?
- All i want for christmas is you.... började jag sjunga. Dudå?
- Bara jag får vara med sig så är jag nöjd.
- Du är för söt du Justin, men vad står på din lista, jag vill veta!
- Jag har redan sagt det till dig, du är det ända som står på min lista. Du är det ända jag vill ha, fast du kanske är för mycket att önska..
- Nej, absolut inte. sa jag & flörta sedan med honom.

Dagarna gick & det var nu julafton...

- Godmorgon babe, sovit gott? God jul på dig. sa han & gav mig sedan ett litet fint paket.
- Godjul älskling, sa jag & gav han en puss på kinden, sedan ett litet paket.
- Öppna, öppna! sa han ivrigt.
Jag undrade vad det kunde vara...
Jag öppnade paket, det var en lapp. Där stod det: "Jag har ju känt dig ganska länge nu & jag undrar...."
- Justin, texten tog slut? 
- Jag vet, det är meningen, resten får du se efter lunchen.
Jag kunde inte bärga mig, jag tänkte under hela frukosten vad det skulle stå på lappen.
- Justin, ska du inte öppna den du fick av mig?
- Jo, just det ja! sa han. Han gick upp för att hämta den & kom sedan ner springandes.
- ÅH, EN TRÖJA MED DIG PÅ, NÅGOT JAG ALLTID ÖNSKAT MIG! sa han & skratta lite. Han förstod ju att det var en skämt julklapp.
- Jag tänkte att du kunde ha på dig den när vi inte kunde ses & när du tänker på mig. sa jag & märkte hur han sedan närmade sig mig. Jag kände nu hans varma härliga andedräkt & våra läppar möttes.

Vi satt vid frukostbordet en liten stund till & bara myste, sedan sprang jag upp till rummet, och Justin kom efter mig.

- Justin, jag vill se min present... NU! sa jag & var helt uppspelt.
Det var ännu en lapp, forsättning på den första.
- Okej, vänta så ska jag hämta den, han gick ner & efter 1 min var han tillbaka.
- Åh, där är den. Ge mig! sa jag ivrig.
Han ryckte bort lappen.
- Först måste du lova att du kommer att läsa högt.
- Lovar Justin.
Jag fick nu lappen & kollade snabbt på den, "...vill du gifta dig med mig?".
När jag precis hade läst klart satte sig Justin på ena knät framför mig & tog fram en ask med en ring, jag visste inte vad jag skulle säga...

Postat av: Emma

omg omg omg omg omg omg omg omg omg omg omg OMFG MEEER !!!!!

2010-11-28 @ 20:26:19
URL: http://fotoemmas.blogg.se/
Postat av: Anonym

SÄG JA!!!!!!!!!!!! <3<3 :D

2010-11-28 @ 20:48:03
Postat av: anna

du måste skriva en till ikväll, snääääääääääääääälllllllaaaa !!!!!!!!!!!

2010-11-28 @ 20:54:39
Postat av: Anonym

Ja, ska du säga!!!!

2010-11-28 @ 21:10:40
Postat av: JB NOVELL :)

söt bild! :D



kolla gärna in min novell också och säg vad du tycker! :D

2010-11-28 @ 22:19:11
URL: http://meheartjustin.blogg.se/
Postat av: Julia

aaaww vad sött , mer :)

2010-11-29 @ 15:06:15
URL: http://jjuliiiiaa.blogg.se/
Postat av: Anonym

hon måste säga ja! :D MEEEEEEEEEER!!

2010-11-29 @ 19:31:51
Postat av: Anonym

hon måste säga ja! :D MEEEEEEEEEER!!

2010-11-29 @ 19:32:00
Postat av: Anonym

jaaaaaaaaaaaaa

2010-11-29 @ 20:00:20
Postat av: elvina

Det går inte att kommentera det senaste inlägget för mig så jag får väl kommentera här då :)

Men asså du får inte lägga ner bloggen,den är juh superbra!

och du är verkligen duktig på att skriva,så snälla lägg inte ner den!

och btw skriv meer! det är jättebra!:D <3

2010-11-30 @ 18:07:51
URL: http://evvetano.blogg.se/
Postat av: elvina

haha okej,konstig:P



ja jag förstår att det kan vara lite svårt att komma på något att skriva om,men typ näe jag kommer inte på jag heller ;)

2010-11-30 @ 21:06:50
URL: http://evvetano.blogg.se/
Postat av: elvina

Men du,jag kom på en sak jag:)

du kan adda min msn så kan jag hjälpa dig komma på nåt att skriva om ;)<3

2010-11-30 @ 21:49:22
URL: http://evvetano.blogg.se/
Postat av: elvina

okej,jag lägger till dej på fb för jag har inte skype ;)<3

2010-12-01 @ 18:01:18
URL: http://evvetano.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: